3 квітня 2014 р.

Геннадій Ткачук вважає нульове мито на електромобілі кроком до енергонезалежності України

Tesla Model S — п'ятидверний електромобіль
Tesla Model S — п'ятидверний електромобіль виробництва американської компанії Tesla Motors. Заряду літій-іонного акумулятора ємністю 85 кВт·год вистачає на 426 км. До стартових 100 км/год авто здатне розігнатися за 5.6 секунди. За підсумками першого кварталу 2013 року в США було продано 4750 автомобілів. Ціна в Києві - 145000$ (2014 р.)
Народний депутат України з фракції «УДАР» Геннадій Ткачук пропонує встановити на рівні 0% ставки ввізного мита на автомобілі з електричними двигунами, котрі імпортуються в Україну. Про це йдеться в законопроекті № 4605, яким передбачається внесення змін до закону України «Про митний тариф України».

На думку автора документа, прийняття проекту закону стимулюватиме попит на електромобілі.

Пане Геннадію, ви щойно зареєстрували законопроект про скасування ставок ввізного мита на електромобілі. Чому саме зараз, у такий складний для України період ви вважаєте за доцільне знизити ввізне мито на цей екзотичний вид транспорту?

- Згоден, час зараз складний, але це не позбавляє нас потреби опікуватися розвитком екологічно чистих інноваційних автомобільних технологій. Підтримка перспективних екологічних і енергоефективних товарів і технологій має бути пріоритетом державної політики за будь-яких часів. Більше того: саме в цей революційний час нам необхідно терміново вживати всіх можливих заходів для енергозбереження і позбавлення енергозалежності від Російської Федерації.
Вважаю цей законопроект не тільки добрим починанням для автомобільного бізнесу, але й турботою про сталий розвиток нашої країни, про долю майбутніх поколінь. Електричні автомобілі є нашим безумовним і невідворотним майбутнім, причому найближчим майбутнім.

Тобто енергозбереження є основною спонукою для розвитку електромобілів?

- На сьогоднішній день існує три передумови для розвитку електротранспорту: необхідність знизити забруднення атмосфери, більш ефективно використовувати невідновлювані природні ресурси, а також інноваційний розвиток енергетики. Експерти вважають, що електромобілі в майбутньому замінять транспортні засоби, які працюють на двигунах внутрішнього згоряння. Електричні транспортні засоби, особливо автобуси, допоможуть зменшити забруднення навколишнього середовища в містах і знизити рівень шуму. Електромобілі мають високу екологічність через відсутність необхідності застосування нафтового палива, антифризів, моторних мастил, а також фільтрів для цих рідин.
Важливим фактором, який має заохочувати до зростання кількості електромобілів в Україні, є зменшення залежності від імпорту нафти та нафтопродуктів, більшість із яких зараз використовується в якості пального для транспорту.

Якими ви бачите перспективи ринку електромобілів?

- Багато виробників у всьому світі вкладають значні кошти в розробку електромобілів – і цьому, повторюся, сприяє неухильне зростання цін на нафтопродукти, необхідність зменшення кількості шкідливих викидів від автотранспорту, а також розробки пристроїв зберігання енергії і технологій енергоспоживання.
Відповідно до фахових розрахунків, світовий ринок очікує стрімке збільшення кількості електромобілів: зі 138 тисяч у 2012 році до 1,8 млн авто у 2020 році. Така сама тенденція буде спостерігатися і в Україні.
У багатьох країнах світу за останні роки затверджені національні програми розвитку електротранспорту, котрі передбачають різноманітні методи стимулювання виробників і покупців електромобілів, зокрема через скасування ПДВ і мит. Наприклад, Росія, яка встановила нульову ставку ввізного мита на легкові електромобілі, за підсумками 2013 року зайняла третє місце серед європейських країн за рівнем реалізації електромобілів Mitsubishi i-MiEV. За цей період у Росії було продано більше ста електромобілів лише цієї моделі.
Електроавтомобіль Selena EC-4, електрична версія Daewoo Matiz. 
Цей п'ятидверний електрокар підходить для міських поїздок, 
а також для поїздок за місто. Кузов виготовлений з металу. 
Електродвигун - 5 кВт, що дозволяє проїхати на повному 
заряді до 260 кмВ Україні пропонується 
за ціною 152 410 грн (13 253 $)
Державна підтримка придбання електромобілів здійснюється більш ніж половиною країн Європейського Союзу - там стимулювання продажів електромобілів включає не тільки зниження митних зборів на імпорт, але й державні субсидії та премії на покупку, скасування транспортних податків, вільний проїзд на платних дорогах тощо.

Чи існують подібні програми в Україні?

- На жаль, в Україні відсутнє державне стимулювання попиту на електромобілі, тому вони поки що не надто популярні, у першу чергу - через високі ціни. Ринок електромобілів в Україні перебуває в зародковому стані - обсяги їх продажів у 2013 році вимірюються кількома десятками. Це дуже мало. В Україні ще не продано жодного електромобіля марки Tesla, проте в п’ятимільйонній Норвегії їх купують 70 штук на день.
У той же час в Україні запроваджене повне мито на рівні 10% і преференційне мито 8% на ввезення транспортних засобів, оснащених електричними двигунами. Саме це мито я запропонував скасувати. На мою думку, це не чинитиме помітного впливу на надходження до Державного бюджету України, проте стимулюватиме попит на електромобілі в нашій країні та розвиток інфраструктури для них.
Вважаю, що скасування ввізного мита наблизить вартість електромобіля до вартості звичайного автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння і прискорить процес формування перспективного ринку автомобільного електротранспорту в Україні.
Встановлення нульових митних зборів для електромобілів - це лише перший крок до створення сприятливіших умов для продавців і покупців електромобілів. Найближчим часом готуюся ініціювати розробку комплексу заходів державної підтримки електричного автомобільного транспорту.

А які сьогодні ціни на електромобілі?

- Ви можете самі ознайомитися з цінами на інтернет-сайтах купівлі-продажу автомобілів, але зазначу, що машини на електротязі останнім часом стали набагато дешевшими.
І саме здешевлення, а не пропаганда екологічно чистих автомобілів, робить їх більш запитуваними. Досвід Японії та Голландії, де зараз просто ажіотажний попит на електрокари, красномовно свідчить про це.
Проте сьогодні продажі електромобілів в Україні вкрай незначні: за моїми даними, в минулому році реалізовано всього близько ста таких машин. Розумію, що при нинішніх цінах на електрокари ніяке нульове мито не зробить ці машини набагато доступнішими для споживача. Радикальне зниження ціни на електроавто та значне збільшення попиту на них можливе тільки за активної державної підтримки.
Комплекс подібних заходів державної підтримки добре відомий на прикладі досвіду країн Європи, США, Китаю та Японії. Це не лише стимулювання виробництва та придбання електромобілів, а також створення привабливих  умов їх експлуатації. Нам потрібно узагальнити міжнародний досвід і взяти з нього найбільш ефективні заходи, які можуть бути реалізовані в Україні.

За матеріалами інтернет-видання I Like News.com 
http://www.ilikenews.com/article/gennadiy-tkachuk-vvazhaie-nulove-mito-na-elektromobili-krokom-do-pozbavlennya


Немає коментарів:

Дописати коментар